Mesafeli Satış Sözleşmesi
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
- TARAFLAR
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi (“Sözleşme”) İkitelli OSB,
Dolapdere Sanayi Sitesi No:13 Başakşehir/İstanbul
adresinde faaliyette bulunan Burak Otomotiv (Burak Kaymak)
(“Satıcı”) ve
hizmetlerini/ürünlerini www.lastikpoint.com.tr alan adlı internet
sitesi üzerinden satın alan kişi (“Alıcı”) aşağıda bilgileri
verilen Satıcı ve Alıcı arasında elektronik ortamda imzalanmıştır.
Taraflar, işbu Sözleşme’nin tamamını okuduklarını, içeriğini
bütünü ile anladıklarını ve tüm hükümlerini onayladıklarını kabul, beyan ve
taahhüt eder.
SATICI:
Satıcı’nın Unvanı: Burak Otomotiv (Burak Kaymak)
Satıcı'nın Açık Adresi: Dolapdere Sanayi Sitesi No:13 Başakşehir/İstanbul
Satıcı Mersis No:
Satıcı’nın E-posta Adresi: iletisim@lastikpoint.com.tr
Satıcı Telefon: 0531 991 64 65
ALICI:
Alıcı’nın Adı/Soyadı:
Alıcı’nın Adresi:
Alıcı’nın Telefonu:
Alıcı’nın E-Posta Adresi:
Satıcı ve Alıcı tek başına “Taraf”, birlikte “Taraflar” olarak
anılacaktır.
Alıcı, Satıcı’dan ürün ve hizmet satın alarak, işbu Sözleşme’nin
tamamını okuduğunu, içeriğini bütünü ile anladığını ve tüm hükümlerini
onayladığını kabul, beyan ve taahhüt eder. Aynı şekilde Satıcı de
aşağıdaki hususları Satıcı’ya beyan ve taahhüt eder. Bu nedenle, hizmet
satın alınırken Alıcı tarafından verilmiş olan bilgilerinin doğruluğu Alıcı
tarafından taahhüt edilmektedir.
- SÖZLEŞME’NİN KURULMASI
- ALICI SÖZLEŞME’Yİ OKUDUĞUNU, ANLADIĞINI,
HAKLARININ VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİN BİLİNCİNDE OLDUĞUNU KABUL EDER.
- TARAFLAR,
SÖZLEŞME İLE KARARLAŞTIRILAN EDİMLER ARASINDA HİÇBİR ORANSIZLIK
BULUNMADIĞINI VE KARŞILIKLI EDİMLERİN İŞİN NİTELİĞİNE UYGUN OLDUĞUNU,
SÖZLEŞME KONUSUNA GİREN İŞLEMLER KAPSAMINDA HERHANGİ BİR
TECRÜBESİZLİKLERİNİN BULUNMADIĞINI KABUL EDERLER.
- ALICI,
SÖZLEŞME KAPSAMINDA YER ALAN İŞLEMLERİN KENDİ MENFAATİNE UYGUN OLDUĞU
KONUSUNDA TAM BİR KANAATE VARDIĞINI VE TÜM ŞARTLARA KENDİ ÖZGÜR İRADESİ
İLE, HİÇBİR GÜÇLÜK VEYA SIKINTI İÇİNDE OLMADAN, DÜŞÜNEREK, İSTEYEREK VE
BİLEREK UYACAĞINI KABUL EDER.
- TARAFLAR,
SÖZLEŞME HÜKÜMLERİNİN HAKSIZ ŞART SAYILABİLECEK BİR ÖZELLİK TAŞIMADIĞINI,
MENFAATLER DENGESİ BAKIMINDAN BİR HAKSIZLIK OLMADIĞINI KABUL EDER.
- İŞBU
SÖZLEŞME HÜKÜMLERİ TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNDEKİ HAKSIZ ŞARTLAR HAKKINDA
YÖNETMELİK HÜKÜMLERİ UYARINCA HERHANGİ BİR HAKSIZ ŞART İÇERMEMEKTEDİR.
HÜKÜMLER DÜRÜSTLÜK VE İYİNİYET KURALINA AYKIRILIK TEŞKİL ETMEMEKTE OLUP
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDAKİ MEVZUATA UYGUN OLARAK HAZIRLANMIŞTIR.
- İŞBU
SÖZLEŞME HÜKÜMLERİ TÜRK BORÇLAR KANUNU HÜKÜMLERİ DE DİKKATE ALINARAK
HAZIRLANMIŞTIR. TÜRK BORÇLAR KANUNU’NUN 21. MADDESİNDE ÖNGÖRÜLEN
BAĞLAYICILIK VE İÇERİK DENETİMİ ALICI TARAFINDAN YAPILMIŞTIR. İŞBU
SÖZLEŞME HÜKÜMLERİNDEN HİÇBİRİ İŞBU SÖZLEŞME’NİN NİTELİĞİNE VE İŞİN
ÖZELLİĞİNE YABANCI (ŞAŞIRTICI ŞARTLAR) NİTELİK TAŞIMAZ. İŞBU SÖZLEŞME
HÜKÜMLERİ AÇIK VE ANLAŞILIR BİR ŞEKİLDE YAZILMIŞ OLUP BİRDEN ÇOK ANLAMI
İFADE ETMEMEKTEDİR.
- SÖZLEŞME'NİN KONUSU VE KAPSAMI
İşbu Sözleşme’nin konusu, Alıcı’nın Satıcı’ya ait
www.lesbenjamins.com alan adlı internet sitesi (“Site”) üzerinden
elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı
belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereğince
Taraflar’ın hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesinden ibarettir.
- SÖZLEŞME KONUSU MAL VEYA HİZMETİN TEMEL
NİTELİKLERİ
İşbu Sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış bedeli,
teslimat ve ödeme koşulları aşağıdaki gibidir:
Ürün/Hizmet Türü: Alıcı’nın Site
üzerinden Alıcı’ya yaptığı ürün ve/veya hizmet satışı
Ürün Kodu ve Adı | Adet | Birim Fiyatı (KDV dahil) |
[…] | […] | […] |
ÖDEME VE TESLİMAT
KOŞULLARI
Kargo hariç toplam ürün bedeli:
Kargo Ücreti:
Kargo ve tüm vergiler dahil toplam ürün bedeli:
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek Kişi:
Yukarıda belirtilen toplam ürün bedeli, Burak OTOMOTİV (Burak
Kaymak) tarafından Alıcı’dan tahsil edilmektedir
Sözleşme konusu
ürün/hizmetin teslimat koşulları:
Taşıyıcı Firma Bilgileri: Satıcı’nın çalıştığı taşıyıcı firmalar
(Kolay Gelsin, HepsiJet, Yurtiçi Kargo, Aras Kargo ve UPS Kargo - Gönderilecek
kargo bilgisi otomatik olarak müşteriye gösterilecek/gönderilecektir.)
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek Kişi:
- TESLİMAT
Sözleşme konusu ürün, Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan bir ürün olmadıkça yasal 30 (otuz) günlük süreyi
aşmamak koşulu ile her bir ürün için Alıcı’nın yerleşim yerinin uzaklığına
bağlı olarak ön bilgilendirme formunda açıklanan süre içinde Alıcı’ya veya
gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir.
Şüpheye mahal vermemek adına, işbu Sözleşme’ye konu
ürünün/ürünlerin teslimatı için işbu Sözleşme’nin ve Ön Bilgilendirme Formu’nun
Alıcı tarafından elektronik ortamda teyit edilmiş olması ve ürün(lerin)
bedelinin Alıcı'nın tercih ettiği ödeme şekli ile tam ve eksiksiz olarak
ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez, eksik ödenir
veya ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı ürünün teslimi
yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin
imkansızlaştığı hallerde, Satıcı bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç)
gün içinde Alıcı'ya yazılı olarak veya kalıcı veri sağlayıcısı ile bildirir ve
varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri
bildirim tarihinden itibaren en geç 14 (ondört) gün içinde Alıcı’ya iade eder.
- ALICI'NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Alıcı, Site’de yer alan Sözleşme konusu mal veya hizmetin temel
nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat ve kargo bedeline ilişkin
olarak Satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu,
elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini ve Site üzerinden siparişi
onaylaması ile ÖDEME
YÜKÜMLÜLÜĞÜ altına girdiğinin bilincinde olduğunu,
elektronik ortamda ürünü/hizmeti satın aldığını, satış bedelinin ödeme işlemi
için bilgilerini girmiş olduğu kredi kartından/banka kartından tahsil
edileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
Alıcı, işbu Sözleşme’yi ve Ön Bilgilendirme Formunu elektronik
ortamda teyit etmekle mesafeli sözleşmelerin akdinden önce Satıcı tarafından
Alıcı'ya verilmesi gereken adres, siparişi verilen mal veya hizmete ait temel
özellikler, mal veya hizmetin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile
teslimat fiyatı bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur.
Mal veya hizmetin tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi kartının
Alıcı'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya
hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans
kuruluşunun mal veya hizmetin bedelini Satıcı'ya ödememesi halinde, Alıcı
kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla mal veya hizmeti 3 (üç) gün içinde
Satıcı'ya iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alıcı'ya aittir.
Sözleşme konusu mal veya hizmet, Alıcı'dan başka bir kişiye teslim
edilecek ise, teslim edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden Satıcı
sorumlu tutulamaz.
Alıcı, siparişin teslimini talep ettiği adreste bulunmaz ise
siparişi kesinlikle başka bir adrese bırakılmayacaktır. Bu durumda Alıcı
kendisinin bulunmadığı bir adrese sipariş vermiş olması sebebiyle doğacak
kanuni yükümlülükleri kabul etmek durumundadır.
Sözleşme konusu ürün, Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim
edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden
Satıcı sorumlu tutulamaz.
Satıcı, Sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun olarak teslim edilmesinden sorumludur. Haklı bir
sebebe dayanmak şartıyla Satıcı Sözleşme’den doğan ifa yükümlülüğünün süresi
dolmadan ve Alıcı’yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak şartıyla, Alıcı’ya
eşit kalite ve fiyatta mal veya hizmet tedarik edebilir.
Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu Sözleşme’nin
elektronik ortamda teyit edilmesi ve Sözleşme konusu siparişin bedelinin
ödenmesi şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka
kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı işbu Sözleşme kapsamındaki ürün teslimi
yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
Satıcı, malın Alıcı ya da Alıcı’nın taşıyıcı dışında
belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan
sorumludur. Alıcı’nın Satıcı’nın belirlediği taşıyıcı dışında başka bir
taşıyıcı ile malın gönderilmesini talep etmesi durumunda, malın ilgili
taşıyıcıya tesliminden itibaren oluşabilecek kayıp ya da hasardan Satıcı sorumlu
değildir.
Satıcı tarafından sunulan hizmet perakende satış kapsamında son
kullanıcıya yöneliktir; Satıcı, Alıcı’nın yeniden satış amacı bulunduğundan
şüphe etmesi halinde işbu Sözleşme kurulmuş olsa dahi siparişi iptal etme ve
ürünleri teslim etmeme hakkını saklı tutar.
Alıcı ürünü teslim almadan önce muayenesini yapmalı, olağan
muayene ile tespit edilebilen ayıplı ve hasarlı ürünü Satıcı yetkilisinden veya
kargo şirketinden teslim almamalıdır. Alıcı malı gözden geçirmeyi ihmal eder ve
malı teslim alırsa, ürünün sağlam ve hasarsız olduğunu kabul etmiş sayılır.
- SATICI'NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Satıcı, Sözleşme konusu mal veya hizmetin tüketici mevzuatına
uygun olarak sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa
garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile Alıcı'ya teslim edilmesinden
sorumludur.
Satıcı, haklı bir sebebe dayanmak ve Alıcı’yı bilgilendirmek ve
açıkça onayını almak şartıyla Sözleşme’den doğan ifa yükümlülüğünün süresi
dolmadan Alıcı’ya eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
- ALICI’NIN CAYMA HAKKI
Sözleşme’de düzenlenen diğer hükümler saklı kalmak kaydıyla,
işbu 8. madde altında düzenlenen hüküm ve şartlar yalnızca Alıcı’nın ilgili
mevzuat kapsamında tüketici sıfatını haiz olması durumunda geçerli olacaktır.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamındaki tüketici sıfatını haiz Alıcılar için cayma
hakkı ve kullanımı:
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği ilgili hükümleri uyarınca;
Tüketici Alıcı; hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin
kurulduğu günden; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, malı teslim
aldığı tarihten itibaren 14 (on dört) gün içerisinde herhangi bir gerekçe
göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde yazılı olarak veya
kalıcı veri saklayıcısı ile Satıcı’ya yöneltilmiş olması yeterlidir. Cayma
bildiriminin yapılabileceği Satıcı’ya ait iletişim bilgileri aşağıdaki gibidir:
Açık Adres: Dolapdere Sanayi Sitesi No:13 Başakşehir/İstanbul
Tel No: 0531 991 64 65
E-posta: iletisim@lastikpoint.com.tr
Cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin Satıcı’ya
ulaşmasına müteakip tüketici Alıcı bilgilendirilecektir.
Satıcı, tüketici Alıcı'nın cayma hakkını kullandığına ilişkin
bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 (on dört) gün içerisinde,
varsa malın tüketici Alıcı’ya teslim masrafları da dahil olmak üzere tüketici
Alıcı'nın ilgili mal veya hizmete ilişkin Satıcı’ya yaptığı tüm ödemeleri,
satın alırken kullanılan ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi
bir masraf veya yükümlülük getirmeksizin tek seferde, tüketici Alıcı'ya iade
edecektir.
Tüketici Alıcı'nın cayma hakkını kullanması halinde Satıcı’nın
öngördüğü ürünü iade alacak olan kargo şirketi Şirket’in anlaşmalı olduğu MNG
Kargo veya Aras Kargo’dur. Cayma hakkının kullanılması halinde burada
belirtilen kargo şirketi aracılığıyla malın geri gönderilmesi durumunda
tüketici Alıcı iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulmaz. Tüketici Alıcı’nın
iade edeceği malı işbu Sözleşme’de belirtilen Satıcı’nın anlaşmalı kargo
şirketi dışında bir kargo şirketi ile göndermesi halinde, iade kargo masrafları
ve malın kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumlu değildir. İade için
anlaşmalı olunan kargo firmasının tüketici Alıcı’nın bulunduğu yerde şubesinin
olmaması durumunda Satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek
istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.
Tüketici Alıcı’nın cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi
yönelttiği tarihten itibaren 10 (on) gün içinde malı Satıcı’ya geri göndermesi
gerekmektedir. İadeye konu mal ile beraber söz konusu malın faturasının,
kutusunun, ambalajının, varsa standart aksesuarlarının ve söz konusu malın
satın alınması sebebiyle hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız
olarak Satıcı’ya iade edilmesi gerekmektedir. Tüketici Alıcı, cayma süresi
içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun
bir şekilde kullanmalıdır, aksi halde malda meydana gelen değişiklik ve
bozulmalardan sorumludur.
Banka hesapları veya kredi kartları aracılığıyla ödenen sipariş
bedellerinin iadesi ve tüketici Alıcı’nın hesaplarına yansıması tamamen banka
işlem süreci ile ilgili olduğundan, olası gecikmeler için Satıcı’nın herhangi
bir şekilde müdahalede bulunması mümkün değildir. Bu sebeple, tüketici
Alıcı’nın banka hesabına veya kredi kartına iade edilen tutarın banka
tarafından tüketici Alıcı’nın hesabına veya kredi kartına yansıtılması uzun
zaman alabilir.
Mesafeli Satış Yönetmeliği’nin 15. Maddesi uyarınca, tüketici
Alıcı’nın cayma hakkı; (a) fiyatı
finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya
sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin, (b) tüketicinin
istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin, (c) çabuk
bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin, (ç) tesliminden
sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan
mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine
ilişkin, (d) tesliminden
sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan
mallara ilişkin, (e) malın
tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış
olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf
malzemelerine ilişkin, (f) abonelik
sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli
yayınların teslimine ilişkin, (g) belirli
bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba
kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş
zamanın değerlendirilmesine ilişkin, (ğ) elektronik
ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri
maddi mallara ilişkin, ve (h) cayma
hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan
hizmetlere ilişkin sözleşmelere uygulanmaz ve tüketici Alıcı bu sözleşmeler
kapsamında cayma hakkı kullanamaz.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamındaki tüketici sıfatını haiz Alıcılar için
şikâyet ve itiraz prosedürü:
İşbu Sözleşme’den dolayı her türlü şikâyet ve itirazlar, Ticaret
Bakanlığı’nca her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlara göre Alıcı’nın
yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici
Sorunları Hakem Heyeti’ne veya Tüketici Mahkemesi’ne yapılabilecektir.
- SATICI’NIN ŞİKAYETLERE İLİŞKİN ÇÖZÜM
YÖNTEMİ
Alıcı, satın alınan mal ve/veya hizmetlere ilgili şikâyetlerini
Satıcı’ya doğrudan (yukarıda Taraflar başlığı altında belirtilen Satıcı’ya ait
iletişim adreslerini kullanarak) iletebilir. Şikâyetin iletilmesi halinde
Satıcı sorunun çözülmesi için mümkün olan tüm desteği sağlayacaktır.
- TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
Alıcı'nın, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerde temerrüde
düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı
sözleşmesi çerçevesinde bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili
banka hukuki yollara başvurabilir, doğacak masrafları ve vekâlet ücretini
Alıcı'dan talep edebilir. Her koşulda Alıcı’nın temerrüde düşmesi halinde,
Satıcı’nın uğradığı her türlü zarar ve ziyandan Alıcı sorumlu olacaktır.
- FİKRİ MÜLKİYET
Alıcı, Satıcı tarafından üretilen ürünlerin tasarımlarında kullanılan
özel tasarım tekniklerinin, doku, desen, dizayn, çizim, tasarım elementleri
(ikon, düğme vb.), stiller, gradyan ve solid renk tonları ile her türlü grafik
tasarım, illüstrasyon, çizim, tasarım ve eserlerin tasarımında kullanılan
öğelerin ve Site’de satışa sunulan tüm ürünlerin Fikir ve Sanat Eserleri
Kanunu’ndan (FSEK) kaynaklı tüm haklarının Satıcı’ya ait olduğunu kabul ve
beyan eder.
Site’de yer alan her türlü bilgi ve içerik ile bunların
düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda; Satıcı'nın
anlaşmasına göre diğer üçüncü şahıslara ait olanlar hariç; tüm fikri-sınai
haklar ve mülkiyet hakları Satıcı'ya aittir. Alıcı tarafından satın alınan
ürün/ürünlerin tamamı, bir kısmı ve/veya üründen elde edilen herhangi bir
bilgi, yazılım veya hizmet değiştirilemez, kopyalanamaz, dağıtılamaz,
çoğaltılamaz, yayınlanamaz, türev niteliğinde çalışmalara konu edilemez,
aktarılamaz veya satılamaz. Alıcı işbu Sözleşme ile satın aldığı ürünü yasa
dışı amaçlar için ve/veya bu yasaklanan şekillerde kullanmayacağını kabul ve
taahhüt eder. Aksi halde doğabilecek tüm hukuki ve cezai sorumluluk Alıcı’ya
ait olmakla beraber üçüncü kişiler veya yetkili merciler tarafından Satıcı’ya
karşı ileri sürülebilecek tüm iddia ve taleplere karşı, Satıcı’nın söz konusu izinsiz
kullanımdan kaynaklanan her türlü tazminat ve sair talep hakkı saklıdır.
- UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
İşbu Sözleşme’den dolayı her türlü şikâyet ve itirazlar, Ticaret
Bakanlığı’nca her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlara göre Alıcı’nın
yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici
Sorunları Hakem Heyeti’ne veya Tüketici Mahkemesi’ne yapılabilecektir.
- DİĞER HÜKÜMLER
Satıcı işbu Sözleşme’den doğan hak ve yükümlülüklerini Alıcı’nın
onayını almaksızın 3. kişilere devredebilir. Alıcı, işbu Sözleşme’den doğan hak
ve yükümlülüklerini Satıcı’nın onayını almaksızın 3. kişilere devredemez.
Alıcı, işbu Sözleşme dahilinde doğabilecek ihtilaflarda,
Satıcı’nın kendi veri tabanında veya sunucularında tuttuğu elektronik
kayıtların ve sistem kayıtlarının, ticari kayıtlarının, defter kayıtlarının,
mikrofilm, mikrofiş ve bilgisayar kayıtlarının muteber, bağlayıcı, kesin ve
münhasır delil teşkil edeceğini; Satıcı’ya yemin teklifinden ari kıldığını ve
bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil
sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul eder.
Taraflar’ın işbu Sözleşme ile yüklendikleri edimlerini ilgili
Taraf’ın herhangi bir kusur ya da ihmali olmaksızın yerine getirmelerini
engelleyici ve/veya geciktirici kontrolleri dışında gerçekleşen hallerin
meydana gelmesi mücbir sebep hali olarak değerlendirilir. (Örnek olarak grev,
lokavt, ilan edilmiş olsun ya da olmasın savaş, iç savaş, terör eylemleri,
deprem, yangın, sel, benzeri tabii afetler, Taraflar’dan herhangi birinin
yetersizliğinden kaynaklanmamak kaydıyla herhangi bir resmi makamın yasama ve
idari işlemleri, internet bağlantısını sağlayan diğer servis sağlayıcılardan
kaynaklanan arıza ve gecikmelere ilişkin yaşanacak teknik arıza ve gecikmeler
ve benzeri haller kastedilmektedir). Taraflar, kendi kontrollerinde olmayan ve
makul olarak öngöremeyecekleri bu ve benzeri olayları da içeren durumlarda,
yükümlülüklerini tam veya zamanında yerine getirememekten dolayı sorumlu
tutulmazlar. Yükümlülükleri herhangi bir mücbir sebepten etkilenen Taraf söz
konusu durumu en kısa zamanda diğer Taraf’a yazılı olarak bildirecek ve mümkün
olan en kısa zamanda yetkili bir kişi ya da kurum tarafından verilen söz konusu
mücbir sebep olayını tevsik edici bir belgeyi diğer Taraf’a ulaştıracaktır.
- YÜRÜRLÜK
İşbu Sözleşme, online olarak onaylandığı tarihinde, Alıcı
tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe
girmiştir. Site üzerinden yapılan işlemler Türk Borçlar Kanunu, tüketici
mevzuatı ve yürürlükteki sair mevzuat uyarınca tarafları bağlayıcı irade
açıklamaları olarak telakki edilir.
İşbu Sözleşme metni, onaylanmasının hemen akabinde Satıcı’nın
iletmiş olduğu e-mail adresine e-posta yoluyla gönderilecek ve Satıcı
tarafından 3 (üç) yıl süre ile saklanacaktır. Alıcı dilediğinde
iletisim@lastikpoint.com.tr e-mail adresine göndereceği bir talep ile
başvuruda bulunarak, işbu Sözleşme’nin nüshasına erişimini Satıcı’dan talep
edebilir.
SATICI Burak
Otomotiv (Burak Kaymak). | ALICI |